QR8


davZuraren eskulangileek ezaguera tekniko zabala zuten

Zuhaitza moztu ondoren, zura prestatu behar zuten, beharrezko itxura eta neurriak emanez.

Teilatuko zurajea osatzen duten elementuak lotzeko jabaloiak edo besoak diseinatu zituzten.

Jabaloiak elementu funtzionalak ziren erabat: teilatuari eta koruaren egiturari eusten zieten.

Eta elementu estetikoa ere baziren. Zurak lotzeko sistema horrek ematen zuen itxurak edertu egiten zuen espazioa.

Koruaren aurrealdea osatzen duten oholak lotzeko, mihiztaduraren teknika erabili zuten, oso zabalduta zegoen eta zurezko eraikuntzetan. Metalezko iltze bakar bat ere ez zen behar. Gaur egun oraindik ere erabiltzen da teknika hori.

Arotzeriaren sekretuak

Arotzek arreta handiz aukeratzen zituzten moztu beharreko zuhaitzak. Kalitate gorena nahi zuten.

Haritzek habe sendoak ematen zituzten, 10 m luze baino gehiagokoak.

Zuraren kalitatea ez zegoen bakarrik zuhaitzaren mendean, zuhaitza mozteko unea ere garrantzitsua zen.

Arotzen artean, ideia zabaldua zen urte-sasoiak eta ilargiaren aldiak eragina zutela zuraren kalitatean.

Kalitatezko zura eskuratzeko, ahalik eta izerdi gutxien eduki behar zuen enborrak mozten zuten unean, hau da, likido gutxi eduki behar zuen.

Zurak likido gutxi daukanean barruan, zuntzak itxiago egoten dira, eta horrela saihestu egiten da habea gerora pitzatzea.

Gainera, zenbat eta likido gutxiago eduki zurak, aukera gutxiago izango dira izerdia elikagai apartekotzat duten onddoek eta intsektuek eraso egin diezaioten.

Enborrean zehar dabilen izerdi kantitatea ez da beti bat; hartzen duen eguzki-energiaren eta ilargia dagoen aldiaren araberakoa da.

Arotzek zuhaitzaren zikloa zaintzen zuten, zur iraunkorra eskuratu ahal izatearren. Horixe zen arotzeriaren sekretua.

Dragoia elizan

Andre Mariako txoko askok erakusten digute joandako garai bateko artea.

Zuraren gainean emakume-aurpegiak eta irudi geometrikoak landu zituzten.

Eta pinturak ere bazuen lekua: dragoi hegaldun bat, txakur bat, txerri edo basurde bat eta ehizako adar bati eusten dion pertsona bat marraztu zituzten, erabat osatzeke baina.

Apaindura-arte hau berezkoa zen erromanikoaren eta gotikoaren arteko trantsizio garai hartan.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Ondorengo XHTML etiketa eta atributuak erabil ditzakezu: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>